AVKs historie
Fra lokal forretning til en virksomhet i global skala
Den røde tråden var kvalitet, kontinuitet og tett kundekontakt. Jeg visste at produktene var i orden og kunne derfor tilby en omfattende produktgaranti. Dette var viktige verdier som jeg tok med meg da jeg overtok maskinfabrikken i 1970 og startet utviklingen og produksjon av ventiler.Disse verdiene må alltid være avgjørende for vår virksomhet. Disse verdiene førte til at AVK vokste fra en lokal bedrift med fem ansatte til en gruppe med fler enn 4 500 ansatte, og til representasjon i mer enn 100 land.
Expect... er AVK sitt merkevarekonsept som forplikter oss til alltid å strekke oss til et enda høyere nivå. Vi må forvente mer av oss selv, ikke bare levere produkter og tjenester som lever opp til våre kunders forventninger, men vi må overgå dem. Dette er grunnen til at jeg forventer at hver eneste én av våre ansatte vil gjøre sitt ytterste for å leve opp til disse målene.
Vi holder fast i den røde tråden, men med enda større fokus på våre verdier. På den måten vil AVK også være det trygge valget i årene som kommer.
Niels Aage Kjær
Eier og konsernsjef